Garantie & Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken.
Wanneer er tijdens het transport een defect aan de bestelling is ontstaan, kun je dit binnen 3 dagen aan ons melden en direct aan ons terug sturen. Zodra wij het item hebben ontvangen, sturen wij een nieuw exemplaar.

Als het item in goede staat door jou is ontvangen, maar er later een defect ontstaat, krijg je in bepaalde gevallen garantie op onderdelen en sluitingen. Indien een defect binnen deze bepalingen valt en het artikel nog voorradig is, wordt deze kosteloos omgeruild.  Indien het artikel niet meer in het assortiment zit, mag je voor hetzelfde bedrag iets nieuws uitkiezen.

Het basismateriaal voor de handgemaakte producten worden met veel zorg uitgezocht. Wij proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van natuurlijke en nikkelvrije materialen.

Bijoux Germaine geeft 2 maanden garantie op de geleverde artikelen, vanaf de datum van de orderbevestiging. Mocht een sieraad onverhoopt kapot gaan, dan kan het sieraad ter reparatie teruggestuurd worden. Meld dit altijd van tevoren aan ons.

Let op: De garantie is niet van toepassing op:

* natuurlijke slijtage
* vlekken veroorzaakt door parfum, cosmetica en/of de zuurgraad van de huid
* gebroken of beschadigde sieraden/steentjes doordat het sieraad gevallen is;
* kralen die afgeven nadat zij in contact komen met vocht
* klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de sieraden

Om bovenstaande te voorkomen, lees dan even goed de tips die we je geven voor het onderhoud van sieraden.

 

Klachten en vragen

Bijoux Germaine staat voor kwaliteit. Ondanks dat we alle sieraden met veel precisie maken, kan het altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bijouxgermaine.nl. Samen komen we vast tot een oplossing.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het sinds 15 februari 2016 voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.